BLUEEEEE

歐陽太太的後現代生活

Tuesday, January 25, 2005

Soulmate

Music: Alicia Keys - Nobody Not Really





"Soulmate. Two little words, one big concept. A belief that someone somewhere is holding the key to your heart... and your dream house (!), all you have to do is find them.
Where is this person? And if you love someone and it didn't work out does that mean they weren't your soulmate? "

早陣子我的妹妹問我
有沒有Soulmate

Soulmate不一定要是你的情人
他/她可以是你的朋友/家人
重點是這個人可以跟你有徹底的心靈交流
你了解他/她
他/她亦了解你

我好認真的在想......

也許, 我認識一些人
是比較了解我的
可是我卻沒有一位朋友/家人/情人
是我完全了解的

大抵是因為我並非一個善解人意的人
我想著的總是自己

縱使是面對情人
我也沒法太了解對方

有一些人很幸運地找對了要找的人
跟自己的soulmate終老

有些人像我還沒有找到soulmate
亦不太清楚到底會不會找到

你找到了你的soulmate嗎?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home